2015-12-21

Kierownictwo MI

Minister Infrastruktury - Andrzej Adamczyk

Andrzej Adamczyk Minister Infrastruktury i Budownictwa9 stycznia 2018 r. powołany na stanowisko Ministra Infrastruktury.
 
Od 2005 r. jest posłem na Sejm RP V, VI, VII i VIII kadencji. Wieloletni wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury oraz członek Komisji Łączności z Polakami za granicą. Uczestniczył w pracach podkomisji: do spraw budownictwa oraz gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej, do spraw monitorowania wykorzystania funduszy Unii Europejskiej oraz do spraw transportu lądowego.
 
Specjalizuje się w tematyce budownictwa, a także infrastruktury drogowej i kolejowej. W parlamencie zajmował się między innymi rządowym projektem ustawy o drogowych spółkach specjalnego przeznaczenia, zmianą ustawy "Prawo budowlane" oraz projektem ustawy dotyczącej uproszczenia procesu inwestycyjnego w budownictwie mieszkaniowym. Aktywnie uczestniczył w pracach nad zmianą ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych. Jako radny powiatu krakowskiego przez dwie kadencje przewodniczył Komisji Infrastruktury.
 
Posiada wykształcenie wyższe ekonomiczne. Jest członkiem Małopolskiej Izby Inżynierów Budownictwa.
 
 

Mikołaj Wild – sekretarz stanu w MI, Pełnomocnik Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego dla RP
 

Sekretarz Stanu Mikołaj Wild1 lutego 2018 r. powołany na stanowisko sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

 

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Prawa Niemieckiego przy Uniwersytecie Warszawskim, Szkoły Prawa Amerykańskiego przy Uniwersytecie Warszawskim oraz Univeristy of Florida. Stypendysta programu Magister iuris comparitivi na Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn.

W latach 2003 – 2006 zatrudniony w Zespole Orzecznictwa i Studiów Biura Trybunału Konstytucyjnego. Od 2006 r. pracownik Prokuratorii Generalnej. W latach 2008-2017 pracownik Instytutu Wymiaru Sprawiedliwości, gdzie w latach 2013-2017 pełnił funkcję Przewodniczącego Sekcji Prawa Ustrojowego, Sekcji Prawa Cywilnego oraz członka Rady Naukowej.

W latach 2015-2017 wiceminister Skarbu Państwa, kierujący m.in. Departamentem Prawno-Procesowym, Mienia Skarbu Państwa, oraz Biurem Audytu i Kontroli, sprawujący osobisty nadzór nad spółkami sektora lotniczego, w tym PLL LOT S.A.

Od 1 kwietnia 2017 r. do 8 maja 2017 r. Główny Doradca Prezesa Rady Ministrów. Od 9 maja 2017 r. do 1 lutego 2018 r. sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Od 9 maja 2017 r. również Pełnomocnik Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego dla RP.

 

Andrzej Bittel - podsekretarz stanu

Podsekretarz Stanu Andrzej BittelOdpowiedzialny za transport kolejowy i realizację inwestycji na kolei.

 

Andrzej Bittel jest absolwentem prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył także podyplomowe studia w zakresie zarządzania w administracji publicznej w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego oraz Podyplomowe Studium Europejskiego Prawa Samorządowego w Polskiej Akademii Nauk.

 

W  2006 r.  był burmistrzem dzielnicy Wawer m.st. Warszawy. W latach 2010-2013 pełnił funkcję zastępcy burmistrza dzielnicy Ursynów, a od 2013 do 2014 był zastępcą burmistrza dzielnicy Targówek w Warszawie.  W tym okresie nadzorował pracę wydziałów infrastruktury, inwestycji, zasobów lokalowych i zamówień publicznych. Był również doradcą starosty pruszkowskiego ds. procesów inwestycyjnych. Od 2015 r. naczelnik Wydziału Infrastruktury i Ochrony Środowiska w Starostwie Powiatowym w Pruszkowie.

 

W latach 2007-2010 pracował w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym.

 

Oświadczenie o wyrażeniu zgody na upublicznienie oświadczeń o stanie majątkowym 100,75 KB (PDF)

Oświadczenie o stanie majątkowym złożone w związku z powołaniem na stanowisko 778,99 KB (PDF)

Marek Chodkiewicz – podsekretarz stanu


Marek Chodkiewicz podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i BudownictwaOdpowiedzialny za drogi, transport drogowy i lotnictwo.

Absolwent Wyższej Szkoły Inżynierskiej w Koszalinie oraz podyplomowych studiów z zarządzania w administracji publicznej w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego i podyplomowych studiów z zarządzania w Szkole Głównej Handlowej. Ma uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. Ukończył aplikację kontrolerską NIK oraz szkolenia z prowadzenia inwestycji w systemie FIDIC i prowadzenia inwestycji w oparciu o metodykę PRINCE.

Pracował jako dyrektor Biura Realizacji Inwestycji Majątkowych w PKN Orlen (od 2016 r.), gdzie odpowiadał m.in. za budowę 2 elektrowni gazowo-parowych. W latach 2007-2016 pełnił funkcję Dyrektora Generalnego Najwyższej Izby Kontroli. W latach 2006-2007 był zastępcą szefa Służby Wywiadu Wojskowego. W latach 1999-2001 był Dyrektorem Gospodarstwa Pomocniczego w KPRM. W latach 1994-1997 zastępca dyrektora biura kontroli Telewizji Polskiej S.A. Był także związany z firmami budowlanymi i prowadził własną działalność gospodarczą.

 

 

Łukasz Smółka - szef Gabinetu Politycznego Ministra

Łukasz Smółka - Szef Gabinetu Politycznego Ministra

 

 

Małgorzata Kuźma - dyrektor generalny

Dyrektor generalny Małgorzata Kuźma

Przeczytaj, jak przetwarzamy Twoje dane

Tożsamość administratora

Administratorem danych jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27.

Dane kontaktowe administratora

Z administratorem można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania

Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu realizacji obowiązku prawnego o którym mowa w art. 9 ust. 4 pkt 3) oraz art. 9 ust. 4 a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora tj. Centralnemu Ośrodkowi Informatyki.

Okres przechowywania danych

Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do utrzymania Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej.

Prawa podmiotów danych

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej.

Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO)
Adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa
Telefon: 22 860 70 86

Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych niezbędne, do stworzenia stron Biuletynu Informacji Publicznej, o których mowa w ust. 2, oraz przetwarzania informacji publicznych, w tym ich przeszukiwania według kryteriów przedmiotowych i podmiotowych.




Zapoznałem się